Zeker dertig mensen gingen je voor bij het Informatiepunt Digitale Overheid in de bblthk
De drie bibliotheekmedewerkers die sinds 12 mei het Informatiepunt Digitale Overheid in de bblthk bemensen, kregen deze zomer zo’n dertig vragen. Rieke, Rick en Djuna hielpen mensen die vragen hadden over digitaal contact met de overheid. Bijvoorbeeld over hun rijbewijs, DigiD of de energietoeslag.
Het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) bestaat nu zo’n vier maanden. Het loopt goed, vinden Rieke en Djuna. Ze vertellen hoe ze te werk gaan als er iemand met een vraag komt. “We nodigen iemand uit in de gespreksruimte waar we een groot scherm hebben waarop we dingen kunnen laten zien.” Wat is het probleem en hoe kunnen we vanuit het IDO helpen? Ze nemen de tijd voor je, zegt Rieke: “We hebben er vaak nog een heel gesprek omheen.”
Verder lezen? Klik op deze link voor het hele artikel.
© Interview door Ton van den Born www.tonvandenborn.nl